Pagina's

2 februari 2011

of 'k aan u dacht

o ik dacht ook aan u
pak 'm beet pak me beet
aan hoe graag 'k u voelde
met zo uw ronkende handen
op mijn lijf van koudverlaat

aan uw stem heb ik gedacht
aan hoe u de dingen aanroept
dacht zo aan hoe u mij noemt
en hoe uw hele stem zich
om mijn naam plohooit

ik dacht toen aan uw ogen
hoe ze mij in kleine beeldjes
knipperen en zo hoe uw tong
langs u lippen mij weer
tot zwartfilm terugsmelt

maar meest nog dacht ik
aan wat u zo denken zou toen
de lucht van mandarijn en purps was
en zelfs de meeuwen hunkerden
naar wat stomme warmte  

o ik dacht ook aan u
en dat mag geen toeval heten
u immert 't begin en eind van allemijn
met tussendaarin dees loze ruimte
zo om u steeds in kwijt te zijn







eerder de blogmos ingeslingerd; op 8 januari 2008 volkskrantblog
photoo: zv, denkend aan u

Geen opmerkingen:

Een reactie posten