Pagina's

11 februari 2011

een kwartier in juni

















u zegt u was toevallig in de buurt
en of u niet stoort en mooie lavendel
neemt u plaats zeg ik en
lavendel ruikt zo paars, vindt u niet
het is dan tien voor acht 


u valt meteen maar
met uw deur in mijn huis
u zegt u hebt eens nagedacht
u verzet uw stoel en nog eens
en nee, u wilt niets drinken 


u zegt dat u een goede man bent
en ik een goede vrouw
kijk een merel o, weg is ‘ie
u spreekt zacht en ernstig
het is dan acht uur 


u zwijgt en kijkt mij aan
uw hoge woord gloeit na op uw gezicht
ik zeg u bent een goede man
en uw gedachte ontroert mij 
maar wat u wilt dat wil ik niet


u zegt ach niet geschoten is
en och is dat weer die merel die
u zegt u was toevallig toch in de
en dat u zo zoetjesaan maar eens
het is dan vijf over acht














van zv's volkskrantblog 11 juni 2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten